Про тенденції на ринку металопрокату на початку літнього сезону розповів комерційний директор Національної мережі металоцентрів “Вартіс” Сергій Коваленко.
Будівельний ринок України поступово відновлюється, а разом і з ним ринок металопрокату набирає нових обертів. Споживання металопрокату в травні зросло на рівні 10-15% в порівнянні з початком 2023 року.
«Літній сезон розпочався жваво, що обумовлено активізацією будівельного ринку в Україні, практично у всіх регіонах, де не ведуться активні бойові дії. Ми сподіваємося на подальше збільшення попиту на металопрокат у період з червня по серпень, проте це буде залежати від подальшого розвитку бойових дій і ймовірних ракетних обстрілів, які мали місце у травні», – коментує ситуацію Сергій Коваленко.
За словами Сергія Коваленка, незначне відновлення відбувається і в Харківському регіоні, проте не так жваво, як в Сумській, Чернігівській або Київській областях, оскільки Харків все ще страждає від обстрілів.
Щодо цінової політики, ми спостерігаємо зниження ціни на ринку. Для прикладу, вартість на арматуру знизилася на 11%, катанка – на 8%, товстолистий прокат – на 3%, в порівнянні з початком року:
«Ціна на українському ринку – це паритет котировок, тому якщо відбуваються зміни на зовнішніх ринках, а для нас одним із показових ринків, до якого прив’язане ціноутворення в Україні є турецький ринок, відповідно і в Україні відбувається зниження. Тому, порівнюючи ціни на початку року з кінцем травня і початком червня, ми бачимо зниження, що пов’язане з кон’юктурою світового ринку металопрокату. Падіння цін розпочалося ще у березні в Китаї, це вплинуло на ринок Туреччини, а це в свою чергу – на ціноутворення в Україні. Стагнація економіки в «піднебесній» має вплив на значну частину світових ринків та на ринок металопрокату в тому числі. Але з другої половини червня, ми спостерігаємо позитивний ціновий тренд у Китаї, що за нашими прогнозами призведе до зростання цін вже наприкінці місяця та в першій половині липня», – пояснює Сергій Коваленко.
Спостерігаємо збільшення попиту на металопрокат у Західних регіонах, це пов’язано з переміщенням людей та релокацією бізнесів у Львів, Івано-Франківськ, Тернопіль і Ужгород.
Саме тому “Вартіс” продовжує працювати та розширювати мережу металоцентрів.
«У цьому році наша увага зосереджена на два перспективні напрямки розвитку. Перший з них – відкриття нових оптово-роздрібних металоцентрів. Ця ініціатива спрямована на збільшення присутності компанії на ринку. Другим напрямком є розвиток метизного виробництва, яке активно розвивається у містах Кам’янське та Вишневе. Завод «Метиз», що входить до групу компаній “Вартіс”, поступово збільшує обсяги виробництва своєї продукції. Варто зазначити, що завод виробляє 80% продукції на експорт, 20% – внутрішній ринок».
На думку Сергія Коваленка, металургійна галузь в цілому в Україні переживає складні часи, в тому числі через закриття морських портів.
«Майже весь експорт відвантажувався через морські порти. Зараз вони закриті, і поставки стали неможливими. Доставка товарів залізничним транспортом, з одного боку, є набагато дорожчою та тривалішою, а з іншого – це знижує конкурентоспроможність наших виробників на світових ринках, у порівнянні з доставкою морським шляхом. Сьогодні надзвичайно важливо розблокувати порти для відвантаження продукції металургійних заводів-виробників».
Незважаючи на всі виклики, Сергій Коваленко розповів, що наразі всі очікують на зростання попиту на металопрокат для відновлення країни в цілому, особливо тих регіонів, які найбільше постраждали від війни.
«Одним з важливих напрямків є відбудова інфраструктурних об’єктів, таких як мости, дороги, мостові переходи. Це створює значний попит в цілому на металопрокат. Тому віримо, що найближчим часом ми розпочнемо працювати над відновленням нашої держави».