Оберіть область зі списку
Вінницька
Волинська
Дніпропетровська
Житомирська
Закарпатська
Запорізька
Івано-Франківська
Київська
Кіровоградська
Львівська
Миколаївська
Одеська
Полтавська
Рівненська
Сумська
Тернопільська
Харківська
Херсонська
Хмельницька
Черкаська
Чернівгівська
Чернівецька
Ваша область
Ви з області?
Так
Змінити

мова
мова

Ваша область ?
Так
Змінити
13 / 02 2023

Розблокування морських шляхів експорту металосировини та металопродукції дозволить втримати курс гривні, а також стримати зростання цін

Розблокування морських шляхів експорту металосировини та металопродукції дозволить втримати курс гривні, а також стримати зростання цін. За рік Україна може отримати 8 млрд валютного виторгу, що значно вплине на відновлення економіки та ріст ВВП.

Про це розповів комерційний директор Національної мережі металоцентрів Vartis Сергій Коваленко Промисловому Порталу.

Про розблокування морських портів для експорту металу говоримо давно, але нещодавно грунтовно питання підняли під час Всесвітнього економічного форуму в Давосі. Це була чудова можливість для України нагадати про важливість питання.

Якщо розблокування портів, на яке так розраховують українські виробники металопродукції, відбудеться, то це дасть можливість заводам збільшити об’єми виробництва, що призведе до відновлення робочих місць, сплати податків, росту ВВП країни.

Наразі залізничним шляхом експортуються значно менші об’єми металопродукції, ніж кораблями, а возити залізницею металосировину, яка затребувана на світових ринках – дорого.

«Перш за все, якщо буде зелений коридор для експорту металу, то великими об’ємами морським шляхом будуть експортувати українську металургійну сировину, меншими об’ємами – напівфабрикати та готову продукцію від українських металургійних заводів. І навіть, дивлячись на такі експортні співвідношення, це дозволить українським заводам-виробникам працювати на повну потужність,» – розповів Коваленко.

В свою чергу запуск виробництва призведе до потреби в обслуговуванні виробничого обладнання, купівлі комплектуючих, а це означає, що до процесу буде залучено інші компанії та розгорнуто додаткові робочі місця.

«Більшість європейських покупців готові платити за продукцію, коли вона перетинає їхній кордон. Ніхто не буде платити наперед. Ризики будуть брати на себе українські виробники. Але це питання вирішиться, як і було з зерновою угодою», – розповідає комерційний директор Вартіс.

Українську продукцію в Європі будуть купувати, запевняє Коваленко, адже вона має відповідні сертифікати якості та є конкурентоспроможною.

Поки ж від кожного місяця закритого морського шляху країна втрачає 630 мільйонів валютного виторгу.

Top