Оберіть область зі списку
Вінницька
Волинська
Дніпропетровська
Житомирська
Закарпатська
Запорізька
Івано-Франківська
Київська
Кіровоградська
Львівська
Миколаївська
Одеська
Полтавська
Рівненська
Сумська
Тернопільська
Харківська
Херсонська
Хмельницька
Черкаська
Чернівгівська
Чернівецька
Ваша область
Ви з області?
Так
Змінити

мова
мова

Ваша область ?
Так
Змінити
post-hmk-150x150.jpg
23 / 10 2023

Металургійна галузь України потребує відновлення масштабів морського експорту і є всі шанси, завдяки ЗСУ, аби це відбулося, – Сергій Коваленко

Завдяки роботі українських оборонних, силових структур і розвідки вже кілька місяців існує новий тимчасовий морський коридор, яким з українських портів курсують судна не тільки з зерном, а й з продукцією гірничо-металургійного комплексу та іншими товарами. Завдяки цьому коридору виробники роблять оптимістичні прогнози і будують плани щодо відновлення потужності металургійних комбінатів. Державі ж він потенційно принесе мільярди валютного виторгу, відтак, – зміцнення гривні та збільшення ВВП.

Українські виробники металопродукції змушені були довгий час працювати на третині своїх потужностей і тепер їх поступово відновлюють. До прикладу, такий великий комбінат, АрселорМіттал Кривий Ріг був змушений працювати з потужністю у 35-40% .

Про це розповів комерційний директор Національної мережі металоцентрів Вартіс, Сергій Коваленко.

«Новий морський коридор дозволить значно покращити становище українських металургійних комбінатів, адже відвантаження через порти Чорного моря дає можливість тримати конкурентоспроможну ціну на українську продукцію: починаючи від сировини і до готової продукції. Ціна на продукцію через довге і вартісне транспортування наземними шляхами значно зростає, а металосировину взагалі транспортувати в потрібних масштабах такими шляхами неможливо ще й через неможливість перевезти ними потрібні об’єми», –  розповідає Коваленко.

Як відомо, новий коридор для вантажів гірничо-металугійних компаній став можливим завдяки комплексним зусиллям Офісу президента, Мінінфраструктури, ВМС ЗСУ та інших силових відомств.

Станом на 22 жовтня тимчасовим морським коридором до портів Великої Одеси пройшли 45 суден загальним дедвейтом 1,764 млн тонн, із яких 25 вийшли завантаженими і успішно подолали зворотний шлях.

«Коридор – це часткове, але розблокування морських шляхів експорту металосировини та металопродукції для України, завдяки якому бізнес зможе отримати конкурентоспроможні позиції на зовнішньому ринку та допомогти через збільшення валютної виручки, втримати курс гривні та стримати зростання цін. Також він дасть поштовх до  збільшення робочих місць та сплати податків від бізнесу у бюджети різних рівнів. А якщо з часом він буде розширений – то ситуація ще покращиться».

Як зазначає Коваленко, Україна за рік від відновлення масштабів експорту металосировини та металопродукції може отримати мільярдні валютні надходження.

Top